Ga naar de website van Runningtherapie Zeeland

Trainingstijden

GROEPEN A/B/C/D

Maandagochtend - 09:00 UUR  (kanovijver)

Maandagavond - 19:30 UUR  (zomer kanovijver of winter atletiekbaan)

Woensdagochtend - 09:00 UUR  (kanovijver)

Woensdagavond - 18:45 UUR  (zomer kanovijver of  winter atletiekbaan)

DUURLOOP GROEPEN A/B/C

Zaterdagochtend zomer - 8:30 UUR  (zomer vanaf 1 april aan kustmarathon weekend)

Zaterdagochtend winter - 09:00 UUR  (winter vanaf kustmarathon weekend tot 31 maart)


Omschrijving winter en zomer periodes 


Maandag trainingen

Maandagochtend - groep (A)/B/C samen en GROEP C/D samen

                start  altijd 9:00 uur - kanovijver Vlissingen

Maandagavond - groep A/B/C/D

                start winter 19:30 uur tot 20:30 uur - atletiekbaan vrijburg Vlissingen

                (vanaf kustmarathonweekend tot en met 31 maart)

                3x per maand groep naar buiten, kijk bij agenda voor data

  start zomer 19:30 uur tot ??:?? uur - kanovijver Vlissingen

                (vanaf 1april tot en met kustmarathon weekend)

 

Zomerbaantrainingen groep A(B): Groep A en liefhebbers B hebben de mogelijkheid om verschillende baan trainingen te kunnen volgen in de zomer (meestal om de week). Deze staan apart vermeld in het de AGENDA van dat seizoen.

Kijk voor de juiste locatie ook altijd even in de agenda, op Facebook en of in de laatste nieuwsbrief. We trainen nog wel eens op een andere locatie.

Woensdag trainingen 

Woensdagochtend - groep (A)/B/C samen en GROEP C/D samen

                start altijd 9:00 uur - kanovijver Vlissingen

Woensdagavond - groep A/B/C/D

                start winter 18:45 uur tot 19:45 uur - atletiekbaan vrijburg Vlissingen

                (vanaf kustmarathonweekend tot en met 31 maart)

                3x per maand groep naar buiten, kijk bij agenda voor data

  start zomer 18:45 uur tot ??:?? uur - kanovijver Vlissingen

                (vanaf 1april tot en met kustmarathon weekend)

Kijk voor de juiste locatie ook altijd even in de agenda, op Facebook en of in de laatste nieuwsbrief. We trainen nog wel eens op een andere locatie.


Zaterdag groep duurloop trainingen

Winter  (vanaf kustmarathon weekend tot en met maart)

 9:00 uur - kanovijver - DUURLOOP TRAININGEN va 85 min tot 3 uur:  GROEP A,B,C - zie doelgroepen

Zomer (van april tot en met kustmarathon weekend)

 8:30 uur - kanovijver - DUURLOOP TRAININGEN va 85 min tot 3 uur:  GROEP A,B,C - zie doelgroepen

In de periode van april tot kustmarathon starten de  zaterdagtrainingen om 8:30 uur!! Dit ivm met de lange afstanden en de hoge temperatuur!

Kijk voor juiste locatie ook altijd even in de laatste nieuwsbrief, op Facebook of in de agenda. We vertrekken soms vanaf een andere locatie voor de variatie.


WAT IS HET DOEL VAN DE ZATERDAGOCHTEND DUURLOOPGROEPEN

De duurlopen op de zaterdagochtend en vrijdagavond zijn bedoelt voor lange afstandlopers die trainen voor halve, hele marathons of andere uitdagingen.

Het instapniveau is bewust wat hoger gehouden en je heb dus minimale vereiste conditie nodig om hier aan mee te kunnen doen. Dit heeft oa te maken met beschikbaarheid van trainers en het zoveel mogelijk bij elkaar houden van de groep.

Zo is de minimale snelheid 9 km per uur en de minimale afstand 12 km (instap groep c). Het is belangrijk om te weten dat de doelstelling van deze groep, lange duurafstanden zijn. Dit vraagt een grote mate van zelfstandigheid van de deelnemende lopers. 

Het kan zijn dat we trainen voor een halve of een hele marathon en daarvoor een flink aantal kilometers moeten lopen (bijv. 18 km of 32 km). De trainer zal in het programma altijd een terugkeerpunt opnemen. Bijvoorbeeld mensen die maximaal 12 km willen lopen gaan na ongeveer 6 km terug. Lopers die dus wel mee willen maar waarbij deze grote trainingsafstanden niet nodig zijn zullen dan zonder trainer teruglopen. Dit geldt voor groep 1,2 en 3.

Ben je bijvoorbeeld groep 2 loper en wil je minder lange afstanden, loop dan NIET mee met groep 3. Het tempo van groep 3 ligt lager dan groep 2. Maar keer eerder om bij de training van groep 2.

 

 

 

 

top